Драги ученици и родитељи,

Имајући у виду специфичност ситуације ванредног стања, желели смо да Вам дамо неколико предлога како да олакшате процес учења на даљину. Зато Вам нудимо неколико конкретних савета и смерница. Пошто се учење реализује код куће, Ви, родитељи, свакодневно пратите сам процес и начин учења Вашег детета и свакако можете да процените ангажовање детета– да ли је активно и продуктивно или можда примећујете пад концентрације, незаинтересованост за рад.

Према томе, уколико осетите потребу да на пет минута поразговарате са вашим дететом о њиховом здрављу (првенствено менталном), обратите пажњу да ли су неки од доле наведених фактора присутни код детета, а што истовремено може да допринесе и ефикасном учењу на даљину:

*Физиолошко стање детета:

  • За успешно учење изузетно је важно дететово здравствено стање – начин исхране, унос довољне количине течности, боравак на свежем ваздуху (у датим околностима подразумева се време проведено у дворишту или на тераси, као и чешће проветравање просторије), физичка активност, квалитетан сан…

*Прилагодити услове у којима дете учи:

  • Проветравање собе у којој учи – чист ваздух помаже бољем менталном ангажовању;
  • Обезбеђивање оптималне температуре просторије (да у соби буде 18-22 степена);
  • Уколико је могуће, дете би требало да учи свакога дана на исто време (то је добра стратегија за развијање радних навика);
  • Учити увек на истом месту, седећи за столом – на столу на коме је унапред припремљен сав неопходни материјал за учење (књиге, свеске, оловке …)

* Планирање учења:

  • Нека дете направи распоред свог радног дана (нека планирају време за учење, одмор и остале активности);
  • Свакога дана нека одреди редослед учења (које предмете ће учити);
  • Оптимална концентрација пажње је 20 минута. После тог времена треба направити кратку паузу (до 5 минута) и наставити учење
  • У овим условима учење би треба да траје од 60 до 90 минута дневно;

*Начин на који ученици уче:

  • Учење ће трајати краће, а градиво ће боље научити ако оно што је било обрађивано за време реализације наставе на даљину уз надзор учитеља или наставника, учи истог или евентуално следећег дана сам (понављање је неопходан и веома значајан аспект учења);
  • Пре него што почне да учи, нека прелистају уџбеник и белешке, и нека поново одгледају емитоване садржаје на ТВ, да би се подсетили градива (преглед градива, читање поднаслова, преглед слика, графикона и слично);
  • Следећа фаза је активно учење (читати пажљиво по неколико пута, уколико је то потребно)
  • Истицање битних садржаја подразумева подвлачење битних делова лекције и прављење забелешки у свескама (анализа садржаја је веома значајна и утиче на разумевање и дуже памћење градива);
  • Дете ће градиво најбоље учити и понављати уколико део по део преприча гласно својим речима;
  • Дете може градиво понављати тако што ће наслове из лекције претворити у питања на која ће покушати да одговоре без гледања у књигу;
  • Дете може замолити родитеље, брата/сестру да га преслиша, прегледа задатке и укажу на евентуалне грешке које треба исправити;
  • Након учења, дете треба да „награди“ сам себе неком од њему драгих активности

Педагошко-психолошка служба школе